Gepokt en gemazeld of fris en onbevangen?

Jij

Je bent een doorgewinterde professional. Je presenteert regelmatig, misschien zelfs dagelijks. Aan de vergadertafel, voor een groep, of een volle zaal: je ligt er nog maar zelden wakker van.

Toch heb je het idee dat er meer in zit. Dat je eigenlijk maar wat doet en dat je na afloop van een gesprek of presentatie iedereen onmiddellijk ziet overgaan tot de orde van de dag. Alsof je bijdrage eigenlijk niets teweeg heeft gebracht. Waar ligt dat aan? En wat kun je er aan doen?

Maar wat ook kan: je bent een ambitieuze professional en presenteert wel eens, maar iedere keer weer zie je er als een berg tegenop. Hoe kan het dat het anderen zo gemakkelijk afgaat, terwijl ze zeker niet méér kennis van zaken hebben dan jij? Waarom slaat de schrik je al om het hart als je hoort dat je weer aan de beurt bent voor presentatie? Wat is dat toch en hoe kom je ervan af?

In beide gevallen weten we raad. En ook mensen die ergens tussen deze twee uitersten in zitten kunnen we laten zien hoe zij zich kunnen presenteren en profileren aan de vergadertafel of voor een zaal.

Wie gingen je voor?

De lijst van bedrijven die een training bij ons hebben gevolgd is te lang om in zijn geheel op de website te plaatsten. Daarom een dwarsdoorsnee:
Onze klanten hebben meestal niveau hbo+. Ze werken vooral in branches als zorg, welzijn, dienstverlening, ict, kunst en cultuur, en komen uit alle leeftijdsgroepen. Sommige zijn al gepokt en gemazeld, andere nog fris en onbevangen. Ze komen uit meerdere organisatielagen: uitvoerenden, beleidsmedewerkers en management. Die mix bevordert doorgaans het leereffect.


Een greep:

  • Een directeur met spreekangst die nu zijn medewerkers met kerst wél durft toe te spreken.
  • Een hr-manager die zich meer en duidelijker wilde laten zien en horen, zodat haar plannen meer weerklank zouden vinden.
  • Een studiebegeleider die haar studenten to the point wilde begeleiden.
  • Een jonge beleidsadviseur in de zorg die zich steviger wilde verhouden tot ervaren collega's.
  • Een leidinggevende die wilde begrijpen waarom zijn medewerkers niet naar hem toe kwamen, zelfs bang voor hem leken te zijn. Hij wilde een betere band met hen opbouwen.

We verwachten van deelnemers dat ze bereid én gemotiveerd zijn om meer over zichzelf te ontdekken en dat ze openstaan voor feedback van de trainer(s) en mededeelnemers.