Incompany

Zoek je een training voor medewerkers van het bedrijf waar je werkt? Prima: we geven al onze trainingen (of delen ervan) ook in company. We bieden meerdaagse trainingen maar ook eendaagse trainingen. Die korte trainingen zijn feitelijk de bouwstenen van onze open trainingen. Het gaat om drie vakgebieden: Communicatie, Persoonlijke profilering en Presentatie.
Dat deden we in het verleden al voor:

  • Academie voor Ambulancezorg
  • De initiële opleiding voor meldkamercentralisten had behoefte aan een upgrade. We ontwikkelden een achtdaagse training (inclusief een reader) met als titel Excellent communiceren en mentale weerbaarheid. Hoofdthema: regie houden in een gesprek, ook bij paniek, agressie en weerstand. Deze training gaven we vijf jaar lang vier keer per jaar. Die waardering bleek ook uit de evaluaties van deelnemers aan de initiële opleiding: die steeg van 6,3 naar 8.5.

  • Novadic Kentron
  • We werkten met dertig voorlichters van deze verslavingszorginstelling in een tweedaagse training aan doel- én doelgroepgericht presenteren. Daarna volgde de tweedaagse training Invloed en regie. Doelstelling was om de voorlichters te trainen in commercieel denken en netwerken.

  • Vilans
  • 18 adviseurs van dit kenniscentrum voor langdurende zorg volgden onze training Overtuigend presenteren. Het ging erom hen te trainen in het vertellen van een stevig verhaal, om daarmee hun commerciële vaardigheden te vergroten. Valkenburg Trainingen verzorgt een jaarlijks terugkerende training via de Vilans Academie.

  • Boxq0
  • Accountskantoor boxq0 wilde een training als opstap voor hun gewenste cultuurverandering. Medewerkers moesten opnieuw naar hun vak leren kijken, hun werkhouding verder professionaliseren en hun taakvolwassenheid vergroten. Nevendoel: ook in de toekomst een goed gevulde orderportefeuille dankzij commerciëler denken van de medewerkers.
    We maakten samen een tienstappenplan. Uit het trainingsaanbod van Valkenburg Trainingen selecteerden we tien modules die er samen voor zorgden dat medewerkers zich op drie niveaus ontwikkelden: individueel (persoonlijke vaardigheden), organisatieniveau (het ‘vergezicht’ van Boxq0) en branche (relaties met klanten versterken en actief naar buiten treden om Boqx0 te profileren).

  • RIVM
  • Het RIVM stuurt met regelmaat medewerkers naar onze reguliere trainingen. Daarnaast verzorgden wij een tweedaagse incompanytraining Overtuigen en invloed.


    Kijk voor een greep van bedrijven die we inmiddels getraind hebben bij onze opdrachtgevers.

    Modules

    De onderstaande modules kunnen worden gecombineerd tot een op maat gesneden incompanytraining. Daarmee kun je jouw eigen training samenstellen. Daarover adviseren wij graag.

    1. Manage je uitstraling

    Het verbeteren van de persoonlijke uitstraling van iedere deelnemer. De zwakke punten in je presentatie worden verbeterd, de sterke punten benut. Je begrijpt hoe je jezelf en een ander moet ‘lezen’. Daardoor kun je je professionele impact vergroten.

    2. Bouw een overtuigend verhaal

    Stap voor stap maken we je vertrouwd met de wetmatigheden van een goede structuur voor je presentatie. Je leert hoe je de kennis uit de retorica kunt verwerken in een aansprekende presentatie.

    3. Pitchen

    In één dag ontdek je de structuur van een goede pitch en leer je om jezelf krachtig neer te zetten. Basisingrediënten: integriteit, passie, ervaring, kennis en vaardigheden. Ook aanbevolen als je regelmatig in een vergadering een idee wilt lanceren.

    4. Interactie met publiek

    Hoe goed je voorbereiding ook was, de reactie van je gehoor blijft een onzekere factor. In deze module leer je hoe je onvoorziene omstandigheden opvangt, hoe je je publiek kunt verleiden tot reacties en hoe je met tegendraads commentaar je voordeel kunt doen.

    5. Image consultancy

    Kleding? Lekker belangrijk. Ja dus. Na deze module ken je het effect van kleding op uitstraling. Je leert niet hoe het ‘hoort’, maar wat bij je past. Je krijgt een analyse van je kleding, kleurgebruik, kapsel en accessoires. En tips om je imago strategisch in te zetten.

    6. Dynamisch stemgebruik

    Onderzoek leert dat dynamisch spreken je overtuigingskracht enorm versterkt. En ook dat kun je trainen. Onze stemcoach heeft daarvoor alle kennis in huis, zodat je je eigen stem kunt vinden, ontwikkelen en verrijken. Inclusief stemanalyse en veel oefentips.

    7. Communicatie

    Luisteren en feedback geven zijn noodzakelijke vaardigheden voor effectief werken. Dus luisteren zonder het meteen eens of oneens te zijn. Leren benoemen wat je waarneemt in andermans gedrag, zonder er direct waardeoordelen aan te koppelen. Het geheim van een open, constructieve en ontspannen houding.

    8. Assertief optreden

    Hoe word je zichtbaarder en invloedrijker? Hoe reageer je op dominant gedrag, geef je je mening in een vergadering en laat je ongepaste kritiek bij de ander? We analyseren subassertief, assertief en agressief gedrag en taalgebruik. Dankzij een ondersteunende overtuiging kun je voortaan je wensen en grenzen aangeven.

    9. Invloed op (lastig) gedrag

    Iedereen heeft ze: de Verschrikkelijke Klant, Collega, Baas, Cursist et cetera. Hoe buig je die stress om naar positieve communicatie en samenwerking? In één dag leer je de onderhuidse motieven van 'De Verschrikkelijke Ander' kennen en weet je die te pareren.

    10. Innovatief denken

    In het zoeken naar nieuwe creatieve paden komen we vier rollen tegen, die iedereen meer of minder in zich heeft: de uitvinder, de artiest, de rechter en de vechtersbaas. Leer ze kennen en geef ze op het juiste moment het woord. Leuke workshop voor teambuilding.